Shop More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
August 6
Image Size
977 KB
Resolution
804×1173
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
106
Favourites
19 (who?)
Comments
19
Downloads
1

Camera Data

Make
SONY
Model
DSC-QX10
Shutter Speed
1/6 second
Aperture
F/3.3
Focal Length
4 mm
Date Taken
Aug 6, 2014, 3:11:57 PM
Software
Adobe Photoshop CS6 (Macintosh)
×
self-sketch #7 by jaquieang self-sketch #7 by jaquieang
I finished it! i don't know how i feel about the background. i tried to make a "bokeh" effect using coloured pencils. yep, i had a hard time. but whatever, at least it's not plain white now! hahaha!
Add a Comment:
 
:iconheltinde:
Heltinde Featured By Owner Aug 8, 2014  Student Traditional Artist
I really like what you've done with this portrait! I've found that self portraits are harder to do than other portraits!!
I really love the bokeh background, you've really pulled it off flawlessly!
I think one thing that you could possibly work on is anatomy overall. I think you've done a lovely job with the face (maybe just a little bit more work on the nose), but the arms look a tad bit too skinny, especially in the armpit area.
Reply
:iconjaquieang:
jaquieang Featured By Owner Aug 9, 2014
thanks!! hehe! yeah, totally agree with you there :D
Reply
:iconjb00bs:
jb00bs Featured By Owner Aug 8, 2014  Hobbyist Photographer
First if this is you you must be beautiful hehe. Second I do like the background and it looks like your worked a lot on it (and in the self portrait as well.) I prefer drawings with backgrounds and in my opinion this one works good. Maybe a little work on some details (like the nose maybe) and it would be perfect. I think you handle very well the hair style and the eyes as well. Very good job
Reply
:iconjaquieang:
jaquieang Featured By Owner Aug 9, 2014
hahaha!!! totally agree with you on the nose part :D hahaha! everyone noticed it too, aside from me. hehe maybe i'll work on it on my next self portrait!! thank you!!! :D
Reply
:iconpictureonprogress:
PictureOnProgress Featured By Owner Aug 6, 2014  Hobbyist General Artist
Eh, this seems like a nice sketch :B You sure it's not finished?
And you seem to have a nice grasp or anatomy :la: Nose's kinda funky, me thinks.
Nice use of colour pencils >_>
Reply
:iconjaquieang:
jaquieang Featured By Owner Aug 6, 2014
thank you. yeah,  noticed the nose too. I'm bothered about it, but well, I'm also bothered how I'm extra tan here. I'm not that dark lol. maybe I'm gonna draw myself again instead of finishing this one. :(
Reply
:iconpictureonprogress:
PictureOnProgress Featured By Owner Aug 7, 2014  Hobbyist General Artist
You probably wanted that tan? :B
Sounds like a nice plan.
Reply
:iconjaquieang:
jaquieang Featured By Owner Aug 7, 2014
nooo!!! hahaha i actually like being white! hahah that tan was an accident. hehe. i actually drew someone tan before drawing myself, so the habit got a bit stuck. rawr.
Reply
:iconpictureonprogress:
PictureOnProgress Featured By Owner Aug 8, 2014  Hobbyist General Artist
Rawr yes.
You should watch out for that, then. :o
Reply
:iconjaquieang:
jaquieang Featured By Owner Aug 9, 2014
yes! thank you! hopefully by next month, imma bit whiter on my sketches already hahaha!
Reply
Add a Comment: